Vi vill rikta ett stort tack till alla hyresgäster som har engagerat sig och tagit sig tid att svara på vår kundundersökning som genomfördes i slutet av december.
Undersökningen utfördes av oberoende part Netigate och skickades ut via e-post till alla hyresgäster. Med en svarsfrekvens som ökade med hela 25 procent jämfört med 2022 landade NKI-resultatet på 77 – en poäng lägre än i föregående undersökning, men fortsatt i linje med branschsnittet.
Undersökningen visar generellt höga betyg inom områden som service vid felanmälan, drift-och fastighetsskötsel, tillgänglighet, information och personlig service. Samtidigt finns utrymme för förbättringar inom luftkvalitet, ventilation, utomhusmiljö och parkeringar.
– Vi vill hela tiden utvecklas, och dialogen med våra hyresgäster är en avgörande del av det. Responsen vi får i undersökningar som denna hjälper oss att förstå både vad vi gör bra och hur vi kan bli bättre, säger Johannes Lidström, marknadschef.
NKI-undersökningar genom åren:
2015 – 71
2018 – 70
2020 – 69
2022 – 78
2024 – 77
Karl Grankvist Väg 4
941 52 Piteå
Utdelningsadress
Belonasvängen 2B
941 52 Piteå