Tack alla hyresgäster – här är vårt NKI-resultat

Bilden visar en logotyp för bolaget Piteå Näringsfastigheter AB.

I slutet av 2024 genomförde vi på Piteå Näringsfastigheter en kundundersökning bland våra hyresgäster. Med ett ökat deltagande och ett NKI (nöjd-kund-index) på 77 ser vi ett fortsatt starkt förtroende, samtidigt som vi identifierar förbättringsmöjligheter.

Vi vill rikta ett stort tack till alla hyresgäster som har engagerat sig och tagit sig tid att svara på vår kundundersökning som genomfördes i slutet av december. 


Undersökningen utfördes av oberoende part Netigate och skickades ut via e-post till alla hyresgäster. Med en svarsfrekvens som ökade med hela 25 procent jämfört med 2022 landade NKI-resultatet på 77 – en poäng lägre än i föregående undersökning, men fortsatt i linje med branschsnittet.


Undersökningen visar generellt höga betyg inom områden som service vid felanmälan, drift-och fastighetsskötsel, tillgänglighet, information och personlig service. Samtidigt finns utrymme för förbättringar inom luftkvalitet, ventilation, utomhusmiljö och parkeringar.

– Vi vill hela tiden utvecklas, och dialogen med våra hyresgäster är en avgörande del av det. Responsen vi får i undersökningar som denna hjälper oss att förstå både vad vi gör bra och hur vi kan bli bättre, säger Johannes Lidström, marknadschef.


NKI-undersökningar genom åren:
2015 – 71
2018 – 70
2020 – 69
2022 – 78 
2024 – 77

Följ oss